Registrere pasientopplysninger

I denne artikkelen viser vi hvordan du registrerer og oppdaterer pasientopplysninger i "Om pasient"

På denne siden finner du informasjon som er nyttig å vite for å bli kjent med pasienten, som for eksempel “viktig for meg”, hjelpemidler, språk, samtykkekompetanse, adresser, nøkkelinformasjon, med mer. All informasjon på Om pasient er tilgjengelig for alle helsearbeidere med tjenstlig behov - på tvers av ulike tjenester i kommunen.


Slik oppdaterer du informasjon i et av “kortene” i Om pasient:

  • Trykk på blyanten øverst til høyre i kortet
  • Oppdater informasjonen
  • Trykk på Lagre eller Signer

Språk

Språk og behov for tolk registreres i kortet Språk.


Slik gjør du det:

  • Trykk på blyanten
  • Velg et førstespråk i nedtrekksmenyen
  • Dersom pasienten behersker flere språk kan du registrere dette ved å trykke på + Språk
  • Huk av for Trenger tolk dersom pasienten har behov for tolketjeneste


Fastlege

Informasjon om fastlege oppdateres automatisk fra Fastlegeregisteret.

Kontaktinformasjon

Ulike typer kontaktinformasjon som for eksempel til pasienten selv, til apotek og lignende.


Slik gjør du det:

  • Trykk på blyanten 
  • Trykk på + Legg til kontaktpunkt
  • Velg type kontaktinformasjon
  • Legg inn selve kontaktinformasjonen (telefonnummer, e-postadresse osv.)
  • Trykk på Lagre