Hjelp og kontakt

Her finner du informasjon om hvordan du kontakter oss, hvordan vi håndterer sakene og responstid.

Generelle henvendelser

Du kan kontakte oss direkte i Aidn, via e-post eller telefon.

💬 Hjelp-knappen i Aidn
Trykk på «Hjelp» (nede i høyre hjørne) og velg «Meld inn feil» eller Brukerstøtte»
📩 E-post: support@aidn.no
📞 Telefon: +47 97 32 86 34

Åpningstider: 08:00–16:00, mandag til fredag

Merk: du kan også sende inn forslag fra hjelp-knappen i Aidn, men disse går direkte til utviklerne våre og besvares ikke individuelt. Mer informasjon om det her

Vakttelefon ved kritiske feil

Ved alvorlige feil utenfor åpningstidene til kundesenteret, kan du ringe vakttelefonen.

📞 Telefon: +47 75 98 80 62
🕒 Tilgjengelig: Utenfor arbeidstid (08:00–16:00) – hele året

⚠️ A- og B-feil må alltid ringes inn først!
Deretter må du sende en skriftlig tilbakemelding via Aidn eller e-post for å sikre at vi har all nødvendig informasjon.

💬 Hjelp-knappen i Aidn (Velg: «Meld inn feil»)
📩 E-post: support@aidn.no

Eskalering av saker

Dersom en sak krever videre oppfølging, kan du kontakte driftsansvarlig i Aidn.

👤 Kontaktperson: Ivy Lotarev
📞 Telefon: +47 47 36 28 27

🕒 Forventet responstid

Servicenivåavtalen (SLA) sikrer at vi behandler henvendelser ut fra alvorlighetsgrad.

🔴 A-feil (kritisk) – må ringes inn!

Hva: Feil som gjør at tjenester som er nødvendige for å utføre livsbevarende akutt eller elektiv helsehjelp ikke fungerer.
Eksempel: Aidn er helt utilgjengelig.
Hva skjer videre? Vi håndterer feilen umiddelbart.

📞 Ring først:

  • +47 75 98 80 62 (utenom arbeidstid)
  • +47 97 32 86 34 (mellom 08:00 og 16:00)

📩 Send deretter skriftlig dokumentasjon:

  • 💬 Hjelp-knappen i Aidn (Velg: «Meld inn feil»)
  • E-post: support@aidn.no

🟡 B-feil (stor påvirkning) – må ringes inn!

Hva: Feil som fører til vesentlig redusert funksjonalitet eller ytelse, men der livsbevarende helsehjelp fortsatt kan gjennomføres.
Eksempel: E-meldinger kan ikke sendes.
Hva skjer videre? Vi prioriterer saken og følger opp så raskt som mulig.

📞 Ring først:

  • +47 75 98 80 62 (utenom arbeidstid)
  • +47 97 32 86 34 (08:00–16:00)
📩 Send deretter skriftlig dokumentasjon:
  • 💬 Hjelp-knappen i Aidn (Velg: «Meld inn feil»)
  • E-post: support@aidn.no

🟢 C-feil (mindre påvirkning)

Hva: Feil som gir redusert tjenestekvalitet, men hvor tjenesten fortsatt fungerer. Dette kan inkludere ikke-kritiske funksjoner eller mindre hastighetsproblemer.
Eksempel: En knapp må trykkes på flere ganger for at en hendelse skal skje.
Hva skjer videre? Vi besvarer henvendelsen innenfor ordinære åpningstider.

💬 Hjelp-knappen i Aidn (Velg: «Meld inn feil»)
📩 E-post: support@aidn.no

Er du usikker på alvorlighetsgraden? Send oss en tilbakemelding eller ring oss, så hjelper vi deg videre.