Be om tilgang til Mitt Aidn

Her forklarer vi hvordan pårørende kan be om tilgang og logge inn i Mitt Aidn

Nå kan pårørende selv logge inn Mitt Aidn og be om tilgang. Les videre for å bli kjent med hvordan det fungerer.

Slik ber pårørende om tilgang

  1. Pårørende logger seg inn i Mitt Aidn med av BankID.
  2. Pårørende fyller ut informasjonen om personen de ønsker å få tilgang til.
  3. Henvendelsen sendes til Aidn.

Sånn ser det ut i Mitt Aidn:

Hvordan godkjenner du forespørselen?

  1. Primær- eller sekundærkontakten til pasienten mottar en varsling om forespørselen. Hvis det ikke er registrert en primær- eller sekundærkontakt vil alle på avdelingen motta en varsling.
  2. Ved å trykke på varselet kommer du til nettverksiden. Øverst ser du forespørslene som er sendt inn.
  3. Du gir tilgang ved å trykke på «gi tilgang». Husk at du må få samtykke fra pasienten før du gir tilgang.
  4. Etter at du har trykket på gi tilgang med du fylle ut informasjonen som mangler og velge hva slags tilgang personen skal ha. Husk at personen må ha telefonnummeret sitt registrert.
  5. Når du har gitt tilgang vil den aktuelle pårørende få en SMS med beskjed.
  6. Hvis personen ikke skal ha tilgang kan du velge å fjerne forespørselen.

Sånn ser det ut i Aidn: 

Vil du vite mer om Mitt Aidn? Les denne