Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

SMS til innbyggere

Slik bruker Aidn SMS til innbyggerdialog

Innhold:
Når vi sender SMS
Når du eller pårørende får tilgang
Når det kommer et nytt innlegg
Når du får en ny melding
Når du sender inn en søknad
Når avtaler opprettes, endres eller avlyses
Slik beskytter vi personvernet til pasienter og pårørende

Aidn sender SMS-varsler for å gjøre det enklere for innbyggere og pårørende å holde seg oppdatert.

Her finner du en oversikt over når SMS blir sendt, hvem som får dem og hva de inneholder.

Når vi sender SMS

  • SMS sendes bare mellom 08:00 og 21:00
  • Vi sender bare til personer over 16 år
  • Vi sender ikke til pårørende markert med “ønsker ikke kontakt”
  • Hvis telefonen er utilgjengelig, prøver vi igjen i opptil 48 timer
  • Vi forsinker utsendelse av SMS med 10 minutter slik at vi kan ta høyde for feilregistreringer og raske oppdateringer. F.eks. om man skriver et innlegg og sletter det innen 10 minutter vil vi ikke sende SMS.


Når du eller pårørende får tilgang

Når en pårørende legges til i Mitt Aidn, får både pasient og pårørende beskjed.

Hvis pasienten har gitt samtykke:

  • Både pasient og pårørende får SMS

Hvis samtykke ikke er gitt:

  • Kun pårørende får SMS

Eksempler:

Til innbygger:

Hei. Anne Andersen er lagt til som pårørende og kan se helseinformasjon om deg i Mitt Aidn. Ønsker du ikke at Anne skal ha tilgang lenger? Ta kontakt med en av pleierne. Hilsen oss på Nordskogheimen, Nordskog Kommune

Til pårørende:

Hei, Anne. Nordskogheimen har registrert deg som pårørende for John. Som pårørende kan du logge inn i Mitt Aidn med BankID for å se helseinformasjon. Hilsen oss på Nordskogheimen, Nordskog Kommune


Når det kommer et nytt innlegg

Når du publiserer et nytt innlegg og velger at det skal vises i Mitt Aidn, får pasienter og pårørende med tilgang en SMS.

Eksempel:

Hei, Anne. Silje på Nordskogheimen har lagt til et nytt innlegg på tavlen. Logg inn i Mitt Aidn for å lese innlegget. Hilsen Nordskogheimen, Nordskog Kommune


Når du får en ny melding

Når du sender en ny melding til pasient eller pårørende i Mitt Aidn, får de et varsel på SMS.

Eksempel:

Hei, Anne. Silje på Nordskogheimen har sendt deg en melding. Logg inn i Mitt Aidn for å lese og svare. Hilsen Nordskogheimen, Nordskog Kommune


Når du sender inn en søknad

Når noen sender inn en søknad i Mitt Aidn, får de straks en SMS som bekrefter at vi har mottatt den – uansett tidspunkt.

Eksempel:

Hei, Anne. Dette er en bekreftelse på at søknaden din er sendt. Vi tar kontakt hvis vi trenger mer informasjon. Logg inn i Mitt Aidn for å se søknaden.


Når avtaler opprettes, endres eller avlyses

Mitt Aidn holder innbyggere oppdatert på avtaler som lages av helse- og omsorgstjenestene i Nordskog Kommune.

Vi sender SMS når:

  • Det opprettes en ny avtale eller avtaleserie
  • En avtale blir endret (for eksempel tidspunkt eller sted)
  • En avtale blir avlyst
  • Det sendes en påminnelse – 2 dager før avtalen, kl. 09:00–10:00

Vi sender ikke SMS for avtaler som:

  • Er opprettet av innbyggeren selv
  • Allerede har startet eller er i fortiden
  • Mangler nødvendig informasjon
  • Er klassifisert som “Besøk” eller “Innleggelse”

Eksempler:

Ny avtale:

Hei. Du er invitert til en avtale mandag 15. januar kl. 10:00–11:00 på Nordskog Legetjeneste. Logg inn i Mitt Aidn for å se detaljene. Hilsen oss på Nordskog Legetjeneste

Til pårørende:

Hei. Anna har en avtale mandag 15. januar kl. 10:00–11:00 på Nordskog Legetjeneste. Du får denne meldingen fordi du er registrert som pårørende. Logg inn i Mitt Aidn for å se detaljene. Hilsen oss på Nordskog Legetjeneste

Påminnelse:

Hei. Dette er en påminnelse om at du har en avtale mandag 15. januar kl. 10:00–11:00 på Nordskog Legetjeneste. Logg inn i Mitt Aidn for å se avtalen. Hilsen oss på Nordskog Legetjeneste


Slik beskytter vi personvernet til pasienter og pårørende

Alle SMS-varsler sendes sikkert gjennom Mitt Aidn.

Kun personer med riktig tilgang og samtykke vil få SMS.

SMS fra Aidn vil aldri inneholde lenker.