Førstegangsinnlogging
Hvis du ikke kommer deg inn i Aidn første gang, sjekk følgende:
-
Har din leder eller en administrativt ansatt med rollen "Brukeradministrator" mottatt en tilgangsforespørsel?
- Hvis ikke, be dem sjekke og godkjenne forespørselen.
-
Har du søkt om tilgang til riktig avdeling?
- Du skal motta en bekreftelse når du har valgt riktig avdeling.

Hvis du tidligere har hatt tilgang, men ikke lenger kommer inn
Sjekk disse mulige årsakene:
- Driftsvarsler: Har din leder eller driftskontakt mottatt varsler om nedetid?
- BankID-problemer: Er det meldt om påloggingsfeil, for eksempel på nyhetssider som VG.no?
- Endret arbeidsplass: Har du nylig byttet avdeling eller arbeidsplass? Riktige tilganger må da tildeles på nytt av din leder eller en Brukeradministrator.
Hvis ingen av punktene over gjelder, kontakt support:
- E-post: support@aidn.no
- Vakttelefon: +47 973 28 634 (ved kritisk behov for tilgang)
Hvis du kommer inn, men ikke ser noe innhold i Aidn
Hvis du har tilgang, men ikke ser noe innhold i Aidn, kan det skyldes følgende:
- Manglende rettigheter – sjekk med din leder eller systemansvarlig.
- Oppdater tilgangen – logg ut og inn igjen.
- Test en annen nettleser eller åpne Aidn i et inkognitovindu for å sjekke om problemet skyldes nettleseren.
Hvis problemet vedvarer, kontakt support for videre hjelp.
Usikker på hvordan du kommer i kontakt med oss? Les denne!