Jeg får ikke tilgang til Aidn eller ser ikke innhold

Førstegangsinnlogging

Hvis du ikke kommer deg inn i Aidn første gang, sjekk følgende:

  • Har din leder eller en administrativt ansatt med rollen "Brukeradministrator" mottatt en tilgangsforespørsel?

    • Hvis ikke, be dem sjekke og godkjenne forespørselen.
  • Har du søkt om tilgang til riktig avdeling?

    • Du skal motta en bekreftelse når du har valgt riktig avdeling.


Hvis du tidligere har hatt tilgang, men ikke lenger kommer inn

Sjekk disse mulige årsakene:

  • Driftsvarsler: Har din leder eller driftskontakt mottatt varsler om nedetid?
  • BankID-problemer: Er det meldt om påloggingsfeil, for eksempel på nyhetssider som VG.no?
  • Endret arbeidsplass: Har du nylig byttet avdeling eller arbeidsplass? Riktige tilganger må da tildeles på nytt av din leder eller en Brukeradministrator.

Hvis ingen av punktene over gjelder, kontakt support:

  • E-post: support@aidn.no
  • Vakttelefon: +47 973 28 634 (ved kritisk behov for tilgang)

Hvis du kommer inn, men ikke ser noe innhold i Aidn

Hvis du har tilgang, men ikke ser noe innhold i Aidn, kan det skyldes følgende:

  • Manglende rettigheter – sjekk med din leder eller systemansvarlig.
  • Oppdater tilgangen – logg ut og inn igjen.
  • Test en annen nettleser eller åpne Aidn i et inkognitovindu for å sjekke om problemet skyldes nettleseren.

Hvis problemet vedvarer, kontakt support for videre hjelp.

Usikker på hvordan du kommer i kontakt med oss? Les denne!