Jeg har ikke tilgang til SFM!
Sjekkpunkter:
1. Er du pålogget sikker sone?
- SFM krever sikker sone
2. Er det et gult "banner"/flagg i Aidn som sier noe om redusert kapasitet/tilgang?
- Vi legger ut fortløpende dersom det er kjente pågående feil i løsningen vår, eller at Norsk Helsenett har sendt ut varsel om planlagt nedetid
- Eksempel på et banner/flagg fra Norsk Helsenett om BankID under:
3. Har du rollen "medhjelper" i Sentral Forskrivningsmodul?
- Dersom ansatt vises som medhjelper i SFM skyldes det manglende informasjon fra HPR (helsepersonellregisteret). Den ansatte kan ikke samstemme Legemiddellisten fordi informasjon fra kjernejournal og reseptformidleren mangler.
-
For å kontrollere informasjonen fra HPR, gå til https://register.helsedirektoratet.no/hpr
Skriv inn fødselsdato og etternavn i søkefeltet
Da ser en autorisasjon, og eventuelle mangler vises
Den ansatte må selv logge seg inn i Altinn og oppdatere sin informasjon
https://www.altinn.no/ eller følg lenke fra HPR-siden
4. Har du glemt pinkode, og kommer derfor ikke inn for å få godkjent noe?
På din egen bruker kan du gå på "SFM brukerinnstillinger" og velge "Nullstill PIN-kode"