Hvor er e-meldingen?

Du har mottatt et varsel om at det har kommet en ny e-melding – enten via systemet, fra en kollega eller som del av en rutine – men du finner den ikke igjen i innboksen for e-meldinger i Aidn.

Dette kan skyldes at meldingen er:

  • Allerede håndtert av en kollega
  • Ligger inne i en meldingstråd
  • Filtrert ut på grunn av innstillinger i visningen

Slik finner du meldingen:

1. Bruk filteret "Ikke håndtert"

  • Gå til e-meldinger.
  • Bruk filteret for å vise kun meldinger som ikke er håndtert.
  • NB: Dette viser kun meldinger som fortsatt krever oppfølging.

2. Sjekk tråder

  • Noen meldinger vises som en del av en meldingstråd.
  • Når du filtrerer på "Ikke håndtert", vil hele tråden vises selv om én melding i tråden er uhåndtert.
  • Klikk på tråden for å se alle meldinger i samtalen.

3. Utvid filtrene

  • Fjern filteret "Ikke håndtert", meldingen kan være håndtert kort tid etter varsling.
  • Huk av for flere adresser (meldingstjeneste), meldingen kan være sendt til en annen adresse.
  • Bruk filteret "Avdeling" for å sjekke meldinger om pasienter på flere avdelinger.

Tips for gode rutiner:

  • Avtal tydelige ansvarsområder i teamet: Hvem håndterer hva?
  • Bruk filterkombinasjoner bevisst, men husk å sjekke filtrene innimellom hvis du ikke finner det du leter etter.

Fortsatt problemer?

Dersom du har forsøkt alle punktene over og fortsatt ikke finner meldingen:

  • Ta kontakt med en kollega for å høre om den allerede er håndtert.
  • Kontakt Support for feilsøking, les hvordan her.