Du har mottatt et varsel om at det har kommet en ny e-melding – enten via systemet, fra en kollega eller som del av en rutine – men du finner den ikke igjen i meldingsoversikten i Aidn.
Dette kan skyldes at meldingen er:
-
Allerede håndtert av en kollega
-
Ligger inne i en meldingstråd
-
Filtrert ut på grunn av innstillinger i visningen
Slik finner du meldingen:
1. Bruk filteret "Ikke håndtert"
-
Gå til meldingsoversikten.
-
Bruk filteret for å vise kun meldinger som ikke er håndtert.
-
NB: Dette viser kun meldinger som fortsatt krever oppfølging.
2. Sjekk tråder
-
Noen meldinger vises som en del av en meldingstråd.
-
Når du filtrerer på "Ikke håndtert", vil hele tråden vises selv om én melding i tråden er uhåndtert.
-
Klikk på tråden for å se alle meldinger i samtalen.
3. Søk med pasient-ID
-
Hvis du vet hvilken pasient det gjelder, bruk søkefeltet og skriv inn pasientens ID.
-
Dette kan være raskeste vei til meldingen hvis du kjenner konteksten.
4. Utvid filtrene
-
Meldingen kan være håndtert kort tid etter varsling.
-
Fjern filteret "Ikke håndtert" midlertidig, og sorter meldinger etter dato for å se de nyeste.
5. Bruk filter for tjeneste/avdeling
-
Hvis du jobber på tvers av tjenester, kan meldingen ha havnet under en annen avdeling.
-
Bruk filteret "Ansvarlig tjeneste" for å avgrense til din enhet.
Tips for gode rutiner:
-
Avtal tydelige ansvarsområder i teamet: Hvem håndterer hva?
-
Hvis du åpner en melding uten å håndtere den – legg inn en kommentar så andre vet at den er sett.
-
Bruk filterkombinasjoner bevisst, men husk å tilbakestille filtrene innimellom hvis du ikke finner det du leter etter.
Fortsatt problemer?
Dersom du har forsøkt alle punktene over og fortsatt ikke finner meldingen:
-
Ta kontakt med en kollega for å høre om den allerede er håndtert.
-
Kontakt Aidn Support på support@aidn.no så hjelper vi deg å finne den.