Du har mottatt et varsel om at det har kommet en ny e-melding – enten via systemet, fra en kollega eller som del av en rutine – men du finner den ikke igjen i innboksen for e-meldinger i Aidn.
Dette kan skyldes at meldingen er:
- Allerede håndtert av en kollega
- Ligger inne i en meldingstråd
- Filtrert ut på grunn av innstillinger i visningen
Slik finner du meldingen:
1. Bruk filteret "Ikke håndtert"
- Gå til e-meldinger.
- Bruk filteret for å vise kun meldinger som ikke er håndtert.
- NB: Dette viser kun meldinger som fortsatt krever oppfølging.
2. Sjekk tråder
- Noen meldinger vises som en del av en meldingstråd.
- Når du filtrerer på "Ikke håndtert", vil hele tråden vises selv om én melding i tråden er uhåndtert.
- Klikk på tråden for å se alle meldinger i samtalen.
3. Utvid filtrene
- Fjern filteret "Ikke håndtert", meldingen kan være håndtert kort tid etter varsling.
- Huk av for flere adresser (meldingstjeneste), meldingen kan være sendt til en annen adresse.
- Bruk filteret "Avdeling" for å sjekke meldinger om pasienter på flere avdelinger.
Tips for gode rutiner:
- Avtal tydelige ansvarsområder i teamet: Hvem håndterer hva?
- Bruk filterkombinasjoner bevisst, men husk å sjekke filtrene innimellom hvis du ikke finner det du leter etter.
Fortsatt problemer?
Dersom du har forsøkt alle punktene over og fortsatt ikke finner meldingen:
- Ta kontakt med en kollega for å høre om den allerede er håndtert.
- Kontakt Support for feilsøking, les hvordan her.