Dersom en søknad ved en feil er koblet til feil sak, kan du enkelt endre dette i saksbehandlingssystemet. Følg stegene nedenfor for å koble søknaden til riktig sak.
Steg-for-steg:
-
Åpne søknaden
-
Gå til fanen Saksbehandling i venstremenyen.
-
Klikk på navnet til personen søknaden gjelder for.
-
Velg den aktuelle søknaden fra listen.
-
-
Sjekk hvilken sak søknaden er koblet til
-
Øverst i søknaden ser du hvilken sak den er koblet til (f.eks. Sak 10039).
-
-
Klikk på "Endre"
-
Til høyre for "Koblet til: Sak XXXX", klikk på Endre-knappen.
-
-
Velg riktig sak
-
Et panel åpnes til høyre hvor du ser en oversikt over eksisterende saker for personen.
-
Velg den riktige saken ved å klikke på sirkelen ved siden av saksnummeret.
-
-
Bekreft endringen
-
Når du har valgt riktig sak, lukkes panelet automatisk og søknaden er nå koblet til den nye saken.
-
💡 Tips: Hvis den riktige saken ikke eksisterer ennå, kan du opprette en ny sak direkte fra samme panel ved å klikke på + Opprett ny sak
For en visuell gjennomgang, se denne videoen: