Her forklarer vi hvordan du sender et vedtak til gjennomlesning eller godkjenning
Nå kan du sende vedtaket du jobber med til en kollega for gjennomlesning eller godkjenning. Dette gir deg muligheten til å få en ekstra sjekk før vedtaket sendes ut – slik at du ikke trenger å føle deg alene ansvarlig for innholdet.
Når du er ferdig med å skrive vedtaket
Når du har fylt ut vedtaket og det er klart for en kollega å se på, klikker du på «Send til godkjenning».
Velg hvem som skal godkjenne
Du får nå opp et panel hvor du velger:
-
Organisasjonen som skal godkjenne
-
Den spesifikke personen
Når du har valgt godkjenner, trykker du på «Send til godkjenning».
Godkjenneren får varsel
Kollegaen du har sendt vedtaket til, vil få et varsel og kan gå inn for å godkjenne eller be om endringer.
Godkjenner gir tilbakemelding
Godkjenner kan enten:
-
Godkjenne vedtaket, eller
-
Be om endringer, og legge inn en kommentar om hva som bør justeres
Du får varsel om endringer
Hvis vedtaket må endres, får du beskjed med en tydelig merking i oppgavelisten.
Når vedtaket er godkjent
Når alt er på plass og vedtaket er godkjent, kan det sendes ut til bruker. Hele prosessen dokumenteres automatisk i systemet.